Jednooký mezi slepými králem

Sláva Ježíši Kristu navěky!

Milí čtenáři našeho blogu, určitě jste si všimli, že na našem blogu už nepíšeme tak často jako dřív. To však není proto, že bychom neměli o čem psát, právě naopak. Je to spíš proto, že to co víme, či o čem se dozvídáme a o čem bychom mohli psát, je tak strašné, že neustále přemýšlíme, co vám sdělit a jak, protože některé skutečnosti jsou tak závažné, že mohou otřást naprostými základy vaší víry.

My všichni, kteří jsme se nějak dostali do „kontaktu“ s rozkolnickou skupinou, jsme po určité době, někdo dřív a někdo později, uvažovali o tom, že v naší církvi přestaneme jakkoliv aktivně působit a pracovat, než abychom byli neustále terčem urážek, výhrůžek, napadání, šikany či jen prosté lidské omezenosti a hlouposti. Všichni jsme si už položili otázku, zda to vůbec stojí za to. Zda je za co a za koho bojovat. Zda máme přestat nebo ještě chvíli vydržet. Všichni jsme si odpověděli, že ano, že to stále stojí za to.

Ale bojíme se o vás – co odpovíte vy, když se dozvíte fakta, která rozbourají všechny iluze, všechny lži a pozlátka a zůstane jen něco naprosto nepochopitelného a neuvěřitelného? Zůstanete nebo odejdete? Budete chtít situaci napravit, nebo si „zvyknete“? Budete bojovat jako bojovali naši pravoslavní bratři a sestry za druhé světové války nebo utečete či se schováte a budete čekat, že to nějak prostě dopadne?

Píše se, že jediné, co skutečně osvobozuje člověka, je pravda. Ale pravda dokáže být také obrovsky bolestivá a nesnesitelná. Člověk ve své přirozenosti se chce vyhýbat všemu, co je nepříjemné, co vyvolává nepříjemné pocity či dokonce bolest. První lidskou reakcí na nepříjemný podnět je útěk. Kam ale lidé utíkají, pokud je pravda nepříjemná či bolestivá? Není jiné možnosti, než že utíkají ke lžím a iluzím, menším či větším, protože je to tak pohodlnější, bezbolestné a bezstarostné… Ale neexistuje jiná možnost – buď život v pravdě anebo život ve lži.

V přílivu toho všeho shora popsaného se může nejeden člověk doslova utopit, je to jako bažina, která postupně stáhne každého, dřív nebo později, a začne z něj vysávat duchovní sílu a začne se to promítat i do každodenního života takového člověka. Každého nakonec vysílí a pohltí. Některé pohltí úplně. Ale pouze pokud jsou sami. Ale my, díky Bohu, nejsme jen jeden osamělý člověk. Nejen že je nás víc a dodáváme si vzájemně sil a podpory. Máme také trojjediného Boha a Evangelium. Jsme jako bratři. Když jeden upadne, pomůže mu druhý vstát, když jeden zakolísá, pomůže mu jiný narovnat se. Když jeden už nemá sil, pomůže mu další znovu ji načerpat.

Ptáme se ale samozvaných referentů a pomocníků arcibiskupa Michala i arcibiskupa Michala samotného – co vás vlastně spojuje? Je to svaté Evangelium? Je to Kristus? Je to modlitba? Je to naše gorazdovská tradice, kterou my chceme dále rozvíjet, zatímco vy chcete do naší církve přivést to nejhorší, s čím se může člověk potkat na východ od slovenských hranic? Chcete církev budovat se slušnými, zbožnými a vzdělanými lidmi anebo s lidmi omezenými, hloupými, ale všehoschopnými? Chcete vést naší církev láskou, moudrostí a pokojem, nebo strachem a hrozbami?

A pro vás milí čtenáři – chcete vědět, kdo stojí proti nám? Kdo nás hledá jak vysílačku v protektorátu a vyhrožuje všem, o kterých si myslí, že jsou za tento blog zodpovědní? Je to například „duchovní otec“ Jan Polanský z Plzně… Člověk, který v Plzni coby duchovní správce PCO Plzeň zcizil naší církvi rovnou celý dům, v podstatě faru, kterého vyšetřovala Policie ČR a který jen díky promlčení trestného činu nestanul za svůj zločin před soudem. Je tak stále před českým právem nevinný. Co ale vypátrala Policie ČR?

Vše si můžete podrobně přečíst zde.

Toto je tedy jeden z nových rádců arcibiskupa Michala… Člověk, který podle závěrů vyšetřování Policie ČR v nedávné minulosti způsobil naší církvi škodu v řádech milionů a když přišla chvíle, aby toto vše vysvětlil, raději z eparchie pateticky odešel i s celou plzeňskou obcí…A nyní kontroluje nikoliv milióny, ale desítky milionů a brzy stovky miliónů, pokud se nic zásadního nestane.

Tento „duchovní otec“ nemá nikdy problém komukoliv vyhrožovat, tento „duchovní otec“ nemá nikdy problém kohokoliv pomluvit, pošpinit, poplivat… Ikdyž není sám schopen česky správně napsat ani jednoduchou větu, přesto je schopen v Božím chrámu křičet, hádat se s jinými jak trhovec, požďuchovat se, teatrálně až hystericky máchat rukama a chovat se nikoliv jako v chrámu Božím, ale jako někde v hospodě… Máme svědectví lidí, které říká, že v době po abdikaci emeritního arcibiskupa Kryštofa vyvíjel extrémní nátlak na členy Posvátného synodu. Dokonce zašel tak daleko, že se snažil na východním Slovensku, k obrovskému pohoršení tamních věřících, získat jakékoliv kompromitující informace na našeho nynějšího metropolitu Rastislava, kterému poté bylo telefonicky vyhrožováno, že pokud nezmění svůj postoj ve věci abdikace arcibiskupa Kryštofa, objeví se svědectví, podle kterého metropolita Rastislav sexuálně zneužíval chovance dětského domova, ve kterém výchovně a duchovně působil!!!

Ti, kteří „duchovního otce“ Polanského znají už z doby volby emeritního arcibiskupa Kryštofa, asi nejsou překvapeni. Ti ostatní, asi ano. No, to je ta pravda, která osvobozuje. Člověk by si někdy řekl, zda tento „duchovní otec“ kdysi nebyl nějakým přisprostlým vekslákem z periferie nebo rovnou donašečem StB…

Neříká se snad, že vrána k vráně sedá?

Copak můžeme stát na stejné straně jako tento člověk? Jednoduše nemůžeme. Může slušný a zbožný člověk jakkoliv spolupracovat s takovým člověkem? Dle našeho názoru prostě nemůže. Proč jej tedy arcibiskup Michal svévolně jmenoval do metropolitní a eparchiální rady, aby tím svévolně a zcela popřel své předchozí rozhodnutí?

arcibiskup_michal_polansky

Proč ignoruje rozhodnutí Eparchiální rady, která je kategoricky proti? Proč jej vůbec znovu přijal do pražské eparchie, z které pateticky vystoupil, a dal mu na přivítanou funkci okružního protopresbytera? Jakým pokáním „duchovní otec“ Polanský prošel, že se stal pravou rukou pravoslavného arcibiskupa? A myslíte si, že při bohoslužbách vzpomíná našeho metropolitu Rostislava? No tak se zajeďte sami do Plzně podívat a rovnou se ho zeptejte. Možná budete mít štěstí a v tom pravoslavném chrámu potkáte i emeritního římskokatolického kardinála Vlka, který vám tam rovnou vysvětlí, kdo je a kdo není v naší církvi „Locum Tenens“.

Tento „duchovní otec“ v naší církvi působí už mnoho a mnoho let. A dnes má prý napravovat chyby a „reorganizovat“ církev a její orgány… Je to jen výsměch slušným lidem v naší církvi nebo je to jen drzost, která je tak vlastní lidem, kteří se pohybují za hranicí zákona?

Je nesmírně tragické do jaké situace a pozice se naše církev pod vedením arcibiskupa Michala během pár měsíců dostala. On měl být tím, kdo měl naší církve sjednotit, kdo měl problémy vyřešit, kdo měl ve spolupráci s Posvátným Synodem, jenž mu udělil kanonickou způsobilost a jehož biskupové na něj ruce položili, napravit neřád, který v této církvi roste jako plevel od doby „vlády“ emeritního arcibiskupa Kryštofa. Nic z toho se ale nestalo. Právě naopak. Jakmile se arcibiskup Michal stal „statutářem“, vše se okamžitě změnilo… Arcibiskup Michal se nejprve skrytě a poté zcela veřejně přidal k těm, kteří naší církev dlouhé měsíce rozbíjejí. Přidal se k těm, kteří ji prokazatelně zneužívali pro vlastní zájmy a zisk. Přidal se k těm, kteří vládnou výhrůžkami, hrozbami, místo aby vládli moudrostí, zbožností a láskou.

V Evangeliu podle Matouše, v kapitole 7 se píše:

Střežte se lživých proroků, kteří k vám přicházejí v rouchu ovčím, ale uvnitř jsou draví vlci. Po jejich ovoci je poznáte. Což sklízejí z trní hrozny nebo z bodláčí fíky? Tak každý dobrý strom dává dobré ovoce, ale špatný strom dává špatné ovoce. Dobrý strom nemůže nést špatné ovoce a špatný strom nemůže nést dobré ovoce. Každý strom, který nedává dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně. A tak je poznáte po jejich ovoci.

Bohužel nemůžeme napsat nic jiného než že současná pravoslavná církev v Čechách a na Moravě je plně v rukou bývalých estébáků a současných mafiánů. To je holá a velmi bolestivá pravda.

Co s tím uděláme?

Jak je napsáno v úvodu tohoto příspěvku – buď se před tím budeme snažit schovat anebo proti tomu začneme společně bojovat.

Bůh vám žehnej a modlete se za naší církev!